Kaklık´ın kesin olarak hangi tarihte kurulduğu bilinmemekle birlikte 1423´te Denizli´nin Osmanlılar idaresine geçmesi ve bu tarihten sonra hiçbir istilaya maruz kalmadığı düşünülürse Kaklık´ın 14. yüzyılda kurulduğu tahmin edilmektedir. Kaklık, idari yönden Denizli´ye bağlı bir köy olarak Cumhuriyet öncesi yönetim ile aynıdır. Kaklık, Denizli´ye yakın olmasına karşın Cumhuriyet´in ilk yıllarında Çal İlçesi´ne bağlı idi. Ancak Çal´a olan ulaşım zorluğu ve ilçeye uzak oluşu nedeniyle 1930´lu yıllarda Çal İlçesi´nden ayrılarak Denizli Merkez İlçe´ye bağlandı. İngilizler tarafından yapılan DDY ile 1936 yılında yapılan Denizli / Dinar karayolunun Kaklık´tan geçmesi nedeniyle Kaklık; Ege Bölgesi´nde önemli yol kavşaklarından biri haline gelmiştir. 1971 yılında Beldeiye teşkilatı kurulmuştur. 1971´den 1987 yılına kadar Kaklık, Denizli Merkez İlçe´ye bağlı idi. 1987 yılında Honaz´ın ilçe olması nedeniyle, merkez ilçeden alınarak Honaz İlçesi´ne bağlanmıştır. Kaklık´ın kuruluşuna ve adına halk arasında halen söylenen bir rivayete göre;"keklik "ve taşoluklarına verilen "kaklık" adından aldığıdır. Kaklık ve çevresine kekliğin çok olması nedeniyle keklik avlamak amacıyla bu bölgeye gelen Türkmen beylerinin bu bölgeye yerleşmeleri nedeniyle kurulduğu rivayet edilmektedir. Kaklık Kasabası, Kaklık Ovası kenarında, E-24 karayolunda Denizli - Ankara - Afyon - Uşak karayollarının birleştiği yerde, Honaz İlçesi´ne bağlıdır. Denizli´ye 34 km., Honaz´a 11 km mesafede kurulmuştur. Kışlar ılık ve yağışlı, yazları serin geçmektedir. Akdeniz iklimi ve buna bağlı olarak süren tropikal iklimi görmek mümkündür. Yıllık ortalama yağış 547 m3´dür. Kar yağışı çok azdır. Bitki örtüsü ve ova haricinde kalan tüm tepecikler çam ağaçları ile kaplıdır. Belde ekonomisi; tarım, hayvancılık ve sanayi işçiliğidir. Kaklık Ovası´nın çok verimli olması nedeniyle; tahıl, pamuk, şeker pancarı, anason, haşhaş, ikinci ürün olarak mısır yetiştirilmektedir. Hayvancılık çok azdır. Halkın büyük çoğunluğu; tekstil ve traverten sanayisinde çalışmaktadır. Tarverten nakliyesi karayolu ile çok zor olduğu için trenle yapılmaktadır. Bunun sonucunda da demiryolu ulaşımı son yıllarda önem kazanmıştır. Okuma - yazma bilmeyen yoktur. Okuma - yazma oranı yüksektir. Ülke ve il genelinde dereceler alınmaktadır. İlçede eğitim alanında en başarılı beldemizdir. Kaklık Kasabası´nda Kaklık İ.Ö.O ve Kaklık Şehit Altun İ.Ö.O olmak üzere iki ilköğretim okulu bulunmaktadır. Kasabada 1 Çok Programlı Lise bulunmaktadır. 2000 yılı nüfus sayımına göre Kaklık Kasabası´nın nüfusu; 1448´dir. Sağlık Ocağı kayıtlarına göre ise; Kaklık,Akbaş,Yukarıdağdere, Aşağıdağdere ,Sapaca,Yokuşbaşı toplam nüfusu 6366dır. Ulaşım sorunu yoktur. Denizli - Kaklık güzergahı üzerinde bulunan Organize Sanayi Bölgesi, ulaşımı daha da kolaylaştırmaktadır.15 dakikada bir hareket eden araçlarımızla ulaşım hizmeti verilmektedir. Kaklık Kasabası´nın Denizli - Ankara - Afyon - Uşak karayolları üzerinde bulunması, tarımın gelişmesi, traverten ocaklarının ve fabrikalarının yakınlığı, iş imkanının çok olması; beldenin çok göç almasına neden olmaktadır. Bu da ekonomik ve sosyal yaşamı olumlu yönde etkilemektedir. Tarım ve hayvancılığın yanında sanayi işçiliği ön plandadır. Toprağın verimli olması, sulamanın elverişliliği, traverten ocaklarının ve Organize Sanayi Bölgesi´nin yakınlığı iş sahalarını arttırmış, halkın gelir seviyesini yükseltmiştir. Kaklık Mağarası, belde sınırları içindedir.2002 yılında ziyarete açılan mağara etrafında çeşitli turistik yerler açılmıştır. Yurt içi ve yurt dışından turistlerin akın ettiği mağara, belde halkının sosyal yaşamını olumlu yönde etkilemektedir. Beldede; bakkallar, dükkanlar, eczane, tamirciler, mermerciler, lokantalar petrol istasyonu ve bir çok ticari kuruluş bulunmaktadır. Beldede, 1 Sağlık Ocağı ve Jandarma Karakolu bulunmaktadır. Beldede İstasyon, İstiklal, Cumhuriyet ve Hürriyet Mahalleleri vardır. Kaklık Cumhuriyet Mahallesi Camii, Şehit Adem Buran Camii olmak üzere iki cami bulunmaktadır. Kaklık Beldesi´nin kebabı çok meşhurdur. Kaklık Beldesi, yamaç paraşütü tutkunları tarafından çok rağbet görmektedir.Kaklık Uçuş Bölgesi, Denizli Çimento Fabrikasının bulunduğu arazinin karşısında kalan dik tepededir. Kaklık tepesi kalkış noktası yaklaşık 50 metre irtifaya sahiptir. Önünde geniş bir ova olan kaya sırtından oluşmaktadır.. Tepenin zirvesi 300metreyi geçmektedir. Kalkış noktasının dik eğimi hafif rüzgarda bile belirgin bir kaldırıcı bandın oluşmasını sağlamaktadır ve 50 metrelik kalkış noktasından 300metreyi bulan tepe noktasına bir kaç dakika içinde çıkmak mümkün olmaktadır. Pilot seviyesi ve havaya göre bu bölge yarım saat ile 5 saat arasında uçuş yapması mümkün olmaktadır. Bu bölgede uygun rüzgar öğle saatlerinden sonra çıkıp, akşama kadar devam etmektedir.